Araç Bakımı İçin İpuçları

Aracımızı çalıştırırken önce kontağı açıp yaklaşık 5 saniye beklemeli ve daha sonra marşa basmalıyız. Bu zaman dilimi aracın tüm elektronik birimlerinin birbirini onaylaması için gerekli bir süredir. Ayrıca dizel araçlarda ısıtma bujilerinin görevini yapması için gerekli bir süredir.

• Aracınızı güneş ışığında yıkamayınız,

• Aracınızı yıkamak için sabah erken saatleri yada öğleden sonra serin olmasını bekleyin,

• Aracınızı yıkarken sabun olarak bulaşık deterjanı kullanmaktan sakının,

• Aracınızı ılık su ile yıkayın,

• Aracınızı yıkarken yumuşak bir bez kullanın,

• Aracı sık sık suyla ıslatın,

• Aracın tamamını bir seferde yıkamaktan, fırçalamaktan sakının. Aracın üstü, önü, arkası ve yanları olarak ayırdığınız bölgeleri sırasıyla yıkayın,

• Aracınızı yıkadıktan sonra kurulumak için kullanılan bezin seçimini yine iyi yapmanız gerekiyor ki olası çizilmeleri yine en aza indirgeyebilesiniz. Kullanacağınız bezin yine bu iş için tasarlanmış olan sentetik güderi denilen sarı bezler olmasına özen gösterin çünkü bu bezler yumuşaktır ve kullanımı kolay olup size ve arabanıza zarar vermez.

• Aracınızın cilasını ihmal etmeyin.

Normalde yılda bir kez, eğer aracınız ağaçlık veya yoğun tozlu bir ortam altında kalmış ise altı ayda bir kez boya temizliğini yaptırın.

Aracı güneşte bıraktıktan sonra veya kaputu sıcakken yıkamayın. Bu şekilde boyanın parlaklığı azalır.

Kuş dışkıları aracın gövde ve boyasına ciddi zarar verir. Fark ettiğinizde derhal temizleyin.

• Hızınızı sınırlayın

• Yol alırken ani frene son verin

• Aracınızı mümkün olan en yüksek viteste kullanın

• Aracınızın klimasını dikkatli kullanın

• Aracınızı aşırı rölantide çalıştırmaktan kaçının

• Aracınızdan gereksiz yükleri çıkarın

• Yol alırken aracınızın camlarını kapalı tutun

• Aracınızın bakımını uygun şekilde yapın

• Lastiklerinizi doğru hava basıncı ile şişirin

• Otomobilin motoru çalıştırılmadan ve motor ısıtılmadan kesinlikle klima açılmamalı.

• Isınmış havanın hızla dışarı çıkabilmesi için camlar kısa bir süre açık tutulmalı.

• Klima çalıştığı zaman kalorifer düğmesi soğuk konumunda olmalı.

• Motor çalıştıktan sonra klima önce düşük devirde, istenilirse daha sonra yüksek devirde çalıştırılmalı.

• Klima açıldığında havanın sürücü ve yolculara direkt gitmemesine dikkat edilmeli. Üflemeler tabana ve camlara verilmeli.

• Düşük yağ seviyesi,

• Çalışmayan bir yağ pompası,

• Arızalı yağ basınç sensörü,

• Yağ sisteminde tıkanma,

• Yağın aşırı kabarması

Her durumda, daha güvenli bir hareket olduğundan hemen motoru durdurmalısınız. Düşük yağ basıncı altında motoru çalıştırmaya devam etmek, ciddi hasarla sonuçlanabilir.

1. Düz bir yere park edin, motoru kapatın ve 3-4 dakika yağın dibe çökerek toplanmasını bekleyin.

2. Yağ çubuğunu yerinden çıkarın, temizleyin ve tekrar batırarak seviyesine bakın.

3. Maksimum seviyenin altındaysa, dolum kılavuzuna bakarak ne kadar yağ eklemeniz gerektiğini bulun.

4. Motorun üstündeki yağ haznesi kapağını çıkarın, gerekli miktarda yağı ekleyin ve işlem bitince yağ dolum kapağını kapatın.

5. 60 saniye buğu daldırın. Gerekiyorsa biraz daha yasüreyle yağın motorunuza akmasını bekleyin ve seviyeyi ölçmek için yeniden çuğ koyun ve dolum kapağını kapatın.

En ideali, otomobil üreticilerinin de önerdiği gibi, yağınızı haftada bir kontrol etmenizdir. Yağ seviyesi 1500 km’den (1000 mil) az bir mesafe yaptığınızda maksimumdan minimuma iniyorsa motorunuzu kontrol ettirmeniz gerekir. Yağ tüketimi araçtan araca ve sürüş tarzına bağlı olarak değişmektedir.

• Lastiklerinizin havasını en az 15 günde bir kontrol edin.

• Bozuk şartlarda yüksek hız yapmayın.

• Lastiğinizi kaldırım kenarına ve sivri yüzeylere çarpmaktan kaçının.

• Uzun yola çıkarken ve araç yüklüyken lastiklerin hava basıncını 2 PSI arttırın.

• Dış derinliği 1.6 mm.'ye düşen lastikleri mutlaka değiştirin.

• Düzenli olarak stepne lastiğinizin de basıncını kontrol edin.

• Karlı ve buzlu yollarda lastiğinizin hava basıncını kesinlikle düşürmeyin.

• Çekişin olumsuz etkilenmemesi için kışın diş derinliğinin 3 mm'den az olmamasına dikkat edin.

• Bijon somunlarının sıkılığını düzenli olarak kontrol edin.

• Supap kapaklarını daima kapalı tutun.

• Lastiğinizi temizlerken arap sabunu, cila, deterjan veya petrol türevi maddeler içeren kimyasallar kullanmayın.

• Araç üreticisi tarafından onaylanmış ebattaki lastik ve jantları kullanın.

• Normalde yılda bir kez, eğer aracınız ağaçlık veya yoğun tozlu bir ortam altında kalmış ise altı ayda bir kez boya temizliğini yaptırın.

• Aracı güneşte bıraktıktan sonra veya kaputu sıcakken yıkamayın. Bu şekilde boyanın parlaklığı azalır.

• Kuş dışkıları aracın gövde ve boyasına ciddi zarar verir. Fark ettiğinizde derhal temizleyin.